Veel gestelde vragen Spiegels.nl

Op deze pagina vindt u antwoord op de veel gestelde vragen.

Wilt u liever persoonlijk contact met ons?

Dan kan telefonisch door te bellen naar:  0513 410000 of stuur een bericht via onze contactpagina. We helpen u graag!

Randafwerkingen zorgen ervoor dat de spiegel niet scherp is, waardoor u geen lelijke snijwonden krijgt. Hieronder vindt u een aantal veel toegepaste afwerkingen. Bekijk de pagina Spiegel bewerkingen voor alle mogelijkheden of neem  contact op voor meer informatie.

Poly slijpen

Bij poly slijpen wordt een zeer kleine rand geslepen. Bij slijpen in verstek brengen we een bredere rand aan op de spiegel in 45 graden. Hiermee kunt u o.a. meubels netjes afgewerkt krijgen.

Facet slijpen

Bij facet slijpen wordt over een grotere breedte een schuin aflopend vlak aangebracht op de hoek van de spiegel. Hierdoor ontstaat een decoratieve rand. De facetbreedte kunt u zelf aangeven van 5mm t/m 50mm breed. Veel voorkomende facetbreedtes zijn 20mm en 25mm.

Convex en concaaf slijpen

Onze CNC-machine kunnen de rand van een spiegel ook bol (convex) of hol (concaaf) slijpen. Dit wordt veel gedaan bij spiegels die samen een spiegelwand vormen. Door de bolle en holle zijde passen de spiegels perfect in elkaar en dat levert een strakke en stabiele spiegelwand op. De aansluiting tussen de spiegels hoeft niet te worden afgekit en is daardoor nauwelijks te zien.

Spiegels.nl is toeleverancier voor al uw spiegels. Met onze moderne machines kunnen we spiegels maken zoals u dat wilt, van klein en eenvoudig tot meters hoog en breed, in elke vorm en met uiteenlopende bewerkingen. Zowel bij een grote als een kleine productie hanteren wij concurrerende prijzen, die recht doen aan de kwaliteit van ons. We kunnen o.a. spiegels op maat snijden, verschillende opties voor het slijpen, zandstralen, graveren of boren.

Wilt u meer weten?
Bekijk dan het volledige overzicht met spiegel bewerkingen. Neem contact op voor specifieke mogelijkheden of wensen, we helpen u graag.

iDEAL via Sisow
Bij ons betaalt u veilig en gemakkelijk via onze betalingspartner Sisow, toonaangevende payment service provider (PSP) in de Benelux. Je kunt je bestelling met diverse beveiligde methodes betalen, waaronder iDeal en SofortBanking. Dit zijn veilige en gemakkelijke manier van betalen. U betaalt in de veilige en vertrouwde omgeving van uw eigen bank.

Vooruitbetalen
Na het invoeren van uw bestelling kunt u het orderbedrag eerst zelf overmaken. Dit kan bijvoorbeeld gemakkelijk met iDeal.

Na ontvangst van betaling wordt je bestelling binnen 12 uur verwerkt. Wanneer je na 72 uur nog geen betaling hebt gedaan, wordt je bestelling geannuleerd.
Een overboeking is veilig en brengt geen extra kosten met zich mee.

Mister Cash
U betaalt in de veilige en vertrouwde omgeving van uw eigen bank.

SofortBanking
U betaalt in de veilige en vertrouwde omgeving van uw eigen bank.

Remboursbetaling
Betaal 50% vooraf en 50% contant bij aflevering. Na uw bestelling nemen we contact op voor het verstrekken van de betaalgegevens en maken van een leveringsafspraak. Neem bij vragen contact met ons op.

Het kan voorkomen dat u uw bestelling wilt retourneren. Dit is alleen mogelijk voor alle ‘niet maatwerk’ producten, zoals de bevestigingsmaterialen zoals haakjes/ klemmen.

Let op!
Wij willen u er expliciet op wijzen dat al onze spiegels maatwerk zijn. Daarmee zijn deze uitgesloten van herroeping. Dit geldt ook voor de spiegels die wij als standaardafmetingen op de website hebben vermeld. Deze producten zijn gebaseerd op standaardafmetingen die in de markt vaker voorkomen, maar zijn dus géén voorraadartikelen maar maatwerkproducten.


Voorwaarden bij het ruilen en/of retourneren van niet maatwerk producten:

  • De zichttermijn van 14 dagen na afleverdatum is nog niet verstreken.
  • Het artikel is schoon, compleet en onbeschadigd
  • Het artikel is ongebruikt

Om de retourzending in behandeling te kunnen nemen dient u een ingevuld retourformulier aan de zending toe te voegen. Kijk voor meer informatie op de pagina: retourneren.

Neem bij vragen contact via ons contactformulier en we helpen u graag!

Spiegels.nl geeft u het voordeel van eenzelfde garantie en garantietermijn die de fabrikant/ leverancier op het betreffende product geeft.

  • Spiegels: 2 jaar

Klacht of defect binnen de garantie

Meldt u een artikelklacht, dan kijken we of de garantiebepalingen, zoals omschreven in de algemene voorwaarden op uw persoonlijke situatie van toepassing zijn. Als de klacht gegrond is, komen alle kosten (inclusief voorrij- en/of verzendkosten) binnen de garantietermijn voor rekening van Spiegels.nl.

Wanneer onder garantie onderdelen zijn geleverd, worden kosten zoals montage en eventueel tegelwerk niet vergoed.

Voor een snelle afhandeling verzoeken wij u om uw klacht of defect te melden, dit kan telefonisch op 0513- 410000 of mail naar:  info@spiegels.nl.

Voorzie dit serviceverzoek met een omschrijving van uw klacht, het liefst met duidelijke foto’s en uw contactgegevens. Om dit traject te bespoedigen verzoeken wij u om ook altijd even ons ordernummer te vermelden.

Wanneer kunt u aanspraak maken op de garantie?

Om aanspraak te kunnen maken op de garantie van de spiegel op maat dient u vóór bevestiging de volgende punten in acht te nemen:

  • Controleer de spiegel direct bij ontvangst op zichtbare schade en meld dit direct (binnen 2 werkdagen) bij de leverancier. Als het mogelijk is, ruilen we het defecte artikel direct om. Spiegels met zichtbare schade mogen niet worden gemonteerd, gemonteerd is geaccepteerd!
  • Corrosie van de spiegelwand, met name langs de randen, valt niet onder garantie.
    Corrosie kan grotendeels voorkomen worden door:
    A. Vocht in de ruimte te beperken
    B. Bij reiniging de spiegels niet met een doorweekte doek (of andere   schoonmaakhulpen) af te nemen
    C. Alleen gebruik te maken van een voor spiegels geschikt reinigingsmiddel
  • Bij schade, als gevolg van verkeerde montage of door het gebruik van onjuiste bevestigingsmaterialen, vervalt de garantie.
  • De garantie vervalt bij oneigenlijke aanpassingen en toevoegingen aan onze producten
  • Gebruik bij het schoonmaken van de spiegel geen schoonmaakartikelen. Deze tasten de zilverlaag van de spiegel aan waardoor er oxidatie van de zilverlaag aan de achterzijde van de spiegel ontstaat. De aantasting van de zilverlaag valt niet onder de garantie.
  • Laat de elektra te allen tijde plaatsen door een erkend elektromonteur.

Klacht of defect buiten garantie

Ook na afloop van de (fabrieks-)garantietermijn kunt u met een gegronde klacht bij ons terecht.
Kunt u redelijkerwijs verwachten dat een artikel na een bepaalde periode en bij normaal gebruik nog goed zou moeten functioneren? En is het gebrek aan het product buiten uw schuld om ontstaan? Dan zullen wij het artikel (laten) repareren of vervangen. In alle gevallen bewaken wij de snelle afhandeling van de klacht.

Soms is het redelijk om een deel van de kosten zelf te betalen. Bijvoorbeeld als u het product een lange tijd op een normale manier heeft kunnen gebruiken en u dit door de reparatie langer kunt gebruiken. Of u heeft een product al lange tijd gebruikt en u krijgt een nieuw product. Als het redelijk is om een deel van de kosten door te berekenen, dan informeren we u hier vooraf over.

Voor een langdurig en veilig gebruik is het van belang dat uw spiegel op maat regelmatig wordt gereinigd en wordt gecontroleerd. Natuurlijk gaat dit goed samen. Wij raden u dan ook aan om het regelmatig in combinatie te doen.

  • Een spiegel kan worden gereinigd met de gebruikelijke spiegel schoonmaakproducten welke geschikt zijn voor spiegelglas, en een doek.
  • Gebruikt u voor het reinigen van uw spiegel in geen geval schoonsakenproducten op basis van ammoniak of andere bijtende stoffen, zoals anti-kalkproducten. Deze tasten de spiegel onherstelbaar aan.
  • Vocht en schoonmaakresten kunnen via de zijkanten de verzilveringslaag aantasten. De garantie is niet van toepassing op deze aantasting en op spiegels geplaatst in ruimten met een constant te hoge luchtvochtigheid.
  • Bij het schoonmaken is het van belang dat uw spiegel beperkt met water in aanraking komt. We raden u aan om de spiegel met een speciale spiegelreiniger te bestuiven, om vervolgens het schoonmaakmiddel met een schone inwasser over de spiegel te verdelen en hiermee vlekken en vuil weg te poetsen. Daarna kunt u met een ramentrekker de spiegel droog trekken. Het is van belang dat u de spiegel, direct na de reiniging afdroogt, met een schone en droge doek. Met name aan de randen. Dit om strepen en corrosie te voorkomen.
  • Elke spiegel is beperkt beschermd tegen water en reinigingsmiddelen. Daarom mag deze alleen met een vochtige doek en een neutraal reinigingsmiddel worden afgenomen. Schurende en bijtende schoonmaakmiddelen kunnen de spiegel beschadigen.Glas is van nature een bijzonder duurzaam en sterk product. Ook is het eenvoudig te onderhouden. Als u zich aan bovenstaande werkwijze houdt, zal de spiegel in de loop der jaren zijn glans en helderheid behouden.

Meer over het reinigen van een spiegel.

Alle bestellingen worden door Spiegels.nl zo spoedig mogelijk uitgeleverd. Wij begrijpen namelijk heel goed dat u zo snel mogelijk uw bestelling in huis wilt hebben. Bij een bestelling af te leveren op een adres in Nederland (m.u.v. de Nederlandse Waddeneilanden) of België garanderen wij dat u deze snel ontvangt. Ongeacht uw bezorgadres kunnen wij uw bestelling leveren binnen 2 tot 3 werkdagen . Heeft u een spiegel zonder plaatsing besteld die Duitsland moet worden geleverd? Dan leveren wij deze binnen 2-5 werkdagen. Bij Spiegels.nl geniet u dus al op korte termijn van uw nieuwe aanwinst.

Heeft u uw aankoop met spoed nodig, dan bestaat er de mogelijkheid dat wij deze binnen 48 uur kunnen leveren. Neemt u in dit geval hierover contact met ons op. Indien artikelen niet voorradig zijn stellen wij u in kennis wanneer de levertijd langer duurt dan verwacht.

Ga naar de pagina Verzendinformatie voor meer informatie.